Není GAP, jako GAP
Připojištění GAP je u elektromobilů velmi aktuální produkt a proto stojí za to se nad tímto připojištěním zamyslet.
Elektrovozům ve třetím a dalším roce významně klesá hodnota. Důvodů je hned několik:
- O ojeté elektrovozy není oproti spalovacím vozům tak velký zájem. Stále elektromobilita plně nevstoupila do myslí české populace.
- Střední oprava EV je většinou totálka, střední oprava spalovacích vozů se většinou opravuje.
- Velmi často se pojišťovně oprava EV nákladově nevyplatí krýt a proto raději havarovaný vůz zařadí mezi totálku.
- Víme, co u mí Elon Musk dělat s cenami. Pokud bude jeho cenová politika stejná, tak pokaždé, kdy vyjde nový model, nebo facelift, starší modely budou cenově padat.
Většina pojišťoven kryje riziko GAP na 2, nebo 3 roky. Jen tři, resp. čtyři pojišťovny na trhu umí GAP na až 5 let. Jedna z těchto čtř je na riziko GAP specialistou a já osobně tuto variantu doporučuji. Proč?
Pokud si uzavřeme kompletní pojištění vč. GAPu na 3 roky u jedné pojišťovny a druhý, nebo třetí rok budete z důvodu výše pojistného pojišťovnu měnit, přijdeme o toto riziko. Pojišťovny tak mají relativně jistotu, že po dobu platnosti GAPu klienti u ní zůstanou. Na ojetý vůz GAP již většinou nelze pojistit. A nebo s jistými podmínkami.
Zajímavější variantou je krytí rizika GAP mimo hlavní pojištění. Povinné + havarijní + doplňkové (skla, asistence, ...) mějme u jedné pojišťovny a riziko GAP si uzavřeme vedle u druhé pojišťovny. Můžete si vybrat délku krytí až na 5 let. Výsledkem je, že pokud klidně každý rok budete měnit pojišťovnu z důvodu ceny pojištění, GAP zůstává v platnosti po sjednanou dobu. A to už stojí za zamyšlení.